onsdag 13. januar 2010

Reisetips Stockholm

Lady Hamilton heter et lite og særpreget hotell i Stokholm. Der bor man et par hundre meter fra Slottet, vegg i vegg med Storkyrkan og midt i Gamla Stan. Hotellet er fylt med maritime antikviteter og har en lun, litt romantisk atmosfære. (Lady Hamilton var tross alt Lord Nelsons elskerinne ;)
I samme område ligger to søsterhoteller bygd over samme lest: Victory og Lord Nelson. Etter min mening er Lady H det hyggeligste, selv om gjester med sarte ører nok kan føle trang til å kappe bjella på Storkyrkan i blant (kimer tre ganger i timen døgnet rundt). Betjeningen er serviceinnstilt og alle "tjejer, damer, kvinnor och tanter" i enkeltrom får trøstekurv med små overraskelser.
Frokostbuffeten er veldig bra. Middagsmenyen kanskje ikke like imponerende (salater og omeletter) - men Gamla Stan ligger jo bare noen skritt unna. Med Gyllene Freden, blant annat...

Etiketter:

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Dette høres veldig kjent ut. Tror faktisk jeg bodde på Lord Nelson på en av mine aller første jobber for Hjemmet. Det er jo et par år siden. Men jeg husker at jeg likte hotellet og beliggenheten veldig godt. Men det var Lord Nelson, altså. Eller var det Victory? Hmm. Ett av dem må det ha vært. Nå fikk jeg lyst på en Stockholmstur.

14. januar 2010 kl. 13:00  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden