fredag 6. november 2009

Tørrfisk JA / Lutefisk NEI

Lutefisksesongen er i gang, og i år som Every Year Before James, skal jeg i lutefisklag. Problemet er at jeg ikke liker lutefisk. Jeg har prøvd, men det går ikke. Men laget er hyggelig, så jeg er lett å be - selv om jeg vet at jeg aldri vil få adgang til det gåtefulle lutefisk-fellesskapet deres. De bærer over med meg. Kanskje jeg til og med har en misjon, har jeg tenkt: Å skape kontrapunkt i en ellers ensartet gruppe? Sånn sett er jeg er like viktig som de stekte baconterningene. Slik stiller jeg trøstig opp år etter år. I fjor fikk jeg steinbit. Det var ikke nødvendig - jeg liker å sitte der og rote med akevitt og erterstuing. Tørrfisk synes jeg er godt - enda det er som å tygge selvbindergarn. Jeg er nettkunde hos Tørrfiskpiraten, som selger tørr & banka fisk til folk & fe. Alt fra 50 grams snacksposer til hele fiskeskrog - rett i postkassa.

Foto: sxc.hu

Etiketter:

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Da jeg først så de bildene du viser frem her, ble jeg et kort (meget kort) øyeblikk forledet til å tro at du var en wannabe lutefiskentusiast som LUTER SIN EGEN FISK! Men som sagt, det var kun et meeeget kort øyeblikk.

8. november 2009 kl. 13:23  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden