torsdag 23. juli 2009

Milde Mosel

En stamgjest skjenket heimen denne rieslingen – som er SÅ GOD!
Brauneberger Juffer-Sonnenuhr 2007 Riesling Spätlese Mosel: "Middels strågul av farge, duft av sitron og grønne epler med innslag av fersken, honning og blomster. Søtlig fylde med frisk sødme i den lange ettersmaken." Mine ord? Kremt… nei, rappa fra en fagperson. Heller ikke vet jeg hvordan denne vinen skal anvendes, men til dampet asparges m/ parmesan-aioli & ristede pinjekjerner satt den som et skudd. (Pris på Vimonopolet: kr 165,-)

Etiketter:

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Takk for tipset! Jeg var i besittelse av en slik flaske en gang (en gave), men ble frastjålet etiketten i et øyeblikks uoppmerksomhet. Nå skal jeg notere meg vinens navn. Jeg kan forøvrig legge til at denne vinen passer utmerket til ost. Så da er det vel ikke så rart at den passet til parmesan-aioli. Forøvrig kan nevnes av vinen ikke koster så meget som 240. Mange viner har nesten samme navn. Jeg har prøvd å lete den opp på polets nettsider selv (da jeg fortsatt hadde etiketten), med samme resultat som du fikk. Det var først da jeg søkte på vinens varenummer (hva nå det var), at den dukket opp med en pris på ca 165.

24. juli 2009 kl. 17:46  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden