fredag 17. april 2009

Finn.Vegen.No!


Forfatteren Margit Sandemo hevder at vi har en hjelper ved hver skulder. To fast ansatte ånder som loser oss gjennom hverdagen. Greit. La oss anta at det er slik. I så fall har jeg fått utlevert et riktig dårlig sett. Mine skytsengler er sjelden på vakt - og aldri når jeg kjører bil.
I dag har jeg f.eks vært på en jobb i Sapsborg. Et greit oppdrag, bortsett fra at jeg som vanlig nesten ikke fant veien. Mil etter mil etter mil, men ikke noe skilt til "Sarpsborg". Flere "Rakkestad", "Trøgstad", "Mysen" og "Halden". En overflod av Askim, to "Slitu" - men ikke noe "Sarpsborg", enda det er en av Norges 10 største byer. Ikke før jeg var nesten fremme, lyste det "Sarpsborg" i svart på gult. Men da kunne det være det samme, for da var jeg jo der.
Slik er det bestandig. Hver gang jeg skal kjøre et sted, så svever, suser, flyr - hva vet jeg om hvordan ånder forflytter seg - mine hjelpere hele kjøreruta igjennom. For å innhente kjørehenvisninger? Nei, for å skru ned skiltene til det stedet jeg skal... har jeg mistanke om. Sånn kan jeg ikke ha det. Så hvordan får man sagt opp sine hjelpere, Margit?

Foto: stock.xchng

Etiketter:

2 Kommentarer:

Anonymous aasekjen@online.no sa ...

dette er en prøve

19. april 2009 kl. 12:51  
Anonymous aase sa ...

Det var en prøve, nå vet jeg hvordan jeg skal lage kommentarer

19. april 2009 kl. 12:53  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden